- info@flyttgubben.se
- 031 - 760 87 90
Arbetsflöde
Offertförfrågan
Skicka en offertförfrågan via vår webbplats eller kontakta oss direkt via telefon eller e-post.
Offert levereras
Vi återkommer med en offert, eller vid behov bokar vi in en kostnadsfri flyttbesiktning innan offerten lämnas.
Offert godkänns
När offerten godkänts levererar vi utan extra kostnad lånekartonger av hög kvalitet till er (gäller inom våra områden).
Packning & nedmontering
Kunden ansvarar för packning och nedmontering av möbler innan överenskommet flyttdatum, om inget annat har avtalats.
Flytt
Vår erfarna personal sköter flytten. Vid ankomst till den nya adressen hjälper ni till att visa var ni vill ha möbler och kartonger placerade.
Betalning
Betalning sker smidigt på plats via Swish eller mot faktura. Om ni har bokat flyttstädning lämnas nycklarna till ert tidigare boende över vid flytten.
Vanliga frågor
Kan man nyttja RUT-avdrag vid flytt?
Absolut, det är möjligt att nyttja rut-avdraget vid en flytt. Rut-avdraget innebär att du kan få ett avdrag på 50% på personalkostnaden.
Räkneexempel:
Om flytten kostar 10 000 kr där personalkostnaden utgör 7000 kr, kan du få:
RUT-avdrag på 50 % av 7 000 kr = 3 500 kr i rabatt.
Din slutliga kostnad blir 6500 kr istället för 10 000 kr.
Vem sköter hanteringen av rut avdraget?
Vi har RUT-expertis och tar hand om RUT-avdraget åt våra kunder, inklusive att säkerställa att all nödvändig dokumentation är komplett och att avdraget hanteras korrekt.
Har ni försäkring för mina ägodelar under flytten?
Ja vi har ansvarsförsäkring. Man kan även lägga till sakförsäkring genom att begära offert för individuella objekt via sin hemförsäkring. Då får du ersättning utan utredning om något skulle gå fel.
Har ni yrkestrafiktillstånd?
Vårt företag har yrkestrafiktillstånd, vilket innebär att vi uppfyller Transportstyrelsens krav för att bedriva flyttverksamhet på ett lagligt och professionellt sätt. Detta ger dig som kund en extra trygghet – du kan vara säker på att vi har rätt kompetens, försäkringar och ansvar för din flytt.
Kan vi magasinera våra möbler hos er?
Ja! Våra moderna och välutrustade lokaler är utformade för att ge dina ägodelar en säker, trygg och bekväm förvaringslösning, oavsett om du behöver magasinering under en kortare eller längre period.
Kan ni hjälpa till med demontering/montering av möbler?
Absolut. Om du önskar något av detta finns detta tillägg när ni begär offert. Det går även bra att du hör av dig i efterhand och lägger till på din befintliga bokning.

Om Flyttgubben
Vi är proffs på allt som rör flytt, oavsett om det gäller flytt av företag, tunga lyft, pianon och mycket mer.
Flyttgubben är ett familjeföretag som har varit verksamt i över 20 år med en sammanlagd erfarenhet på över 30 år inom branschen. Idag drivs företaget av far och son, vilket ger oss en stabil och pålitlig grund att stå på.
Kontakta oss
- Göteborg, 031 - 760 87 90
- Kungälv/ Ale, 0303 - 44 57 90
- Uddevalla, 0522 - 44 08 90
- Vänersborg, 0521 - 126 90
- Mellerud, 0530 - 48 00 90
- info@flyttgubben.se